Sayfalar

17 Ekim 2013 Perşembe

Gül Baklavası



İLK BAKLAVAM

Hayatım da bir ilk daha.İlk defa baklavalık hamur yoğurdum.İlk defa o hamuru açtım.Benim için asla yapamam dediğim bir işti.Ama çok zor değilmiş önemli olan başına geçecek cesareti bulmakmış.Bu cesareti buraya yazabilmek adına buldum.Anlayacağınız zincirlerimi yavaş yavaş kırıyorum.Yapamamlarımı yaparıma dönüştürmeye çalışıyorum,en azından çabalıyorum ,işin başına geçiyorum yada niyetleniyorum...Gelelim tatlıya(Bayramın dörte üçü geçti ama olsu. tatlının tarifi sevgili Rumeysa’nınEllerinden.blogundan,Rumeysa ‘nın hamurunu kullanıp  annemin yaptığı gibi gül şekliyle yapmak istedim.Anneciğimin gül tatlısı dediği şekliyle yaptım.
Evdeki çeşnicibaşından geçer not aldı.Bakalım sizden geçecek mi?

 Malzemeler:
1 çaybardağı Yoğurt
1 çaybardağı Sıvıyağı

1 çaybardağı Su
1 Yumurta
1/2 paket Kabartmatozu
3 Yemekkaşığı Sirke
Yaklaşık 1 kg Un

 Çok çekilmemiş fındık yada ceviz

Açmak için yaklaşık 500 gr nişasta

Üzerine için: 100 gr tereyağ

Şerbeti için
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
çeyrek limon suyu


Hamuru yoğurup cevizden biraz büyük bezelere ayırıyoruz.Bezeleri tek tek açıyoruz.Dörde bölüp,köşelerini ortaya çekiyoruz.


Dört yapraklı yonca şeklini aldıktan tam ortasına cevizi yerleştirip yaprakları tek tek katlıyoruz.




             En büyük yaprağı en sona katlıyoruz.

Tepsiye dizdiğimiz baklavaların üstüne erittiğimiz tereyağını gezdiriyoruz.170 dereceye ayarladığımız fırınımızda kızartıyoruz.
Kaynattığımız şerbeti kızgın sıcaklığı gidince soğuyan tepsiye döküyoruz.

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN...
BAYRAMINIZ MUTLU,HUZURLU,SAĞLIKLI,BOL DUALI GEÇSİN....



2 yorum:

Mutfakfelsefem dedi ki...

Cok güzel :) Ellerine saglik nefis görünüyor..

Tiny Mini Design dedi ki...

Değişik bir yapılışı varmış, ellerinize sağlık...