Sayfalar

15 Eylül 2013 Pazar

LİMON AĞACI KİTABIM NİHAYET BİTTİ.

SELAMÜN ALEYKÜM YARENLER...

Evet sonunda Limon Ağacı kitabını  bitirdim.Sonunda diyorum çünkü başlayalı o kadar uzun zaman oldu ki ben bile hatırlamıyorum.Kitap hakkındaki fikrimi sorarsanız.
  Öncelikle tarih  kitabı okumayı sevmiyorsanız hiç başlamayın .Kitap baştan sona İsrail-Filistin tarihini anlatıyor.Kitabın sıkıcılığı bundan sürekli tarihler,yer isimleri,kişi isimleri,olaylar birbirine karışıyor.Unutmayayım aklımda kalsın diye uğraştıkça ayrıntıya takılıp geneli unutuyorsunuz.(Yarım bırakmamak için kendimle çok mücadele ettim.İnternetten kitapla ilgili diğer yorumları okuyunca, okuyan herkesin böyle düşündüğünü gördüm.)
  Kitabın kendi içindeki yorumlarından içinde bir aşk hikayesi de var diye düşünüyorsunuz ama böyle bir hikaye yok.
 
  Bunlara rağmen eğer İsrail neresidir ,kimlerden oluşur,Filistinliler kimdir, neden sürekli bir savaş içindedirler,İntifada ne demektir,FKÖ nedir,Arafat kimdir,Filistinliler neden mazlumdur,Orta Doğu da neler olmuş diyorsanız  bunlar hakkında hiçbir bilgim yok diyorsanız mutlaka bunu okumalısınız. Kitap tarafsız yazılmışa benziyor.Tabi biz ince ayrıntıları bilemiyoruz. Kitabın özetini buraya yazmayacağım.Yalnızca şunu belirtmek istiyorum.Kitapta İsrailliler yahudi kimlikleriyle,bir  yahudi ülkesi meydana getirebilmek adına dünyanın dört bir tarafından gelip Filistin topraklarını işgal ederken, Filistinliler toprak mağduru olarak gösterilip müslüman kimlikleri ortaya çıkarılmamış.Yani Filistinliler müslüman oldukları için zulüm gören, katledilen mazlumlar değillermiş gibi.Onlar sadece topraklarını geri almaya çalışan bir milletmiş gibi gösterilmiş.Bilmiyorum belki de ben böyle hissettim.
  Bu kitabı gerçekten çok zor bitirdim.Ancak Orta Doğu ile ilgili bilmediğim birçok bilgiyi burada bulabildim.Zor da olsa iyi ki okumuşum dediğim bir kitap oldu.

ALLAH'IN RAHMETİ VE BEREKETİ ÜZERİNİZE OLSUN.
 







2 yorum:

Unknown dedi ki...

limon ağacı adıyla bir de film vardı.. bu kitabın uyarlaması sanmıştım ama değilmiş, ayrı hikayelermiş..
ortadoğu'ya olan merakım beni bu kitabı okumak için zorlasa da, çok fazla olumsuz yorum var, üstelik bir de son zamanlarda kitap okumakta zorlandığım için hiç cesaret edemiyorum.. sanırım kendimi hazır hissedene kadar bekliyecek :)

Unknown dedi ki...

Canım benim eğer orta doğuyu merak ediyorsan er yada geç bu kitabı mutlaka okumalısın.Sevgiyle kal....