Sayfalar

20 Şubat 2013 Çarşamba

FIRINDA SİGARA BÖREĞİ


FIRINDA SİGARA BÖREĞİ



  Ben kızartmalı birçok şeyi fırın da yapmayı tercih ediyorum,daha sağlıklı hemde daha temiz en azından.Bu tarifde böreğin içi yumuşak dışı çıtır  oluyor.İlgililere duyrulur.
Şimdi tarifi verelim.

MALZEMELER:

4 tane hazır yufka
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvıyağ
1 yumurta( akı  içine sarısı üstüne)

İÇ HARCI:

Ben patatesli yaptım ama siz istediğiniz bir iç harcı kullanabilirsiniz.
4 yada 5tane haşlanmış patates
maydonoz
pul biber
karabiber
kimyon
tuz

YAPILIŞI:

Haşladığımız patatesleri ezip maydonozları doğruyoruz.İçine baharatlarını Yufkaları 8’e kesiyoruz.Sütü,sıvıyağı ve yumurta akını karıştırıyoruz.Kestiğimiz parçalara sıvı harcı fırçayla sürüyoruz patatesli iç harcı koyup sigara  böreği şeklinde sarıyoruz.Sardığımız börekleri yağlı kağıtlı tepsiye diziyoruz.Hepsini bitirdikten sonra kalan harcı tepsinin üzerine gezdiriyoruz.Yumurta sarısını da fırçayla sürüp fırınlıyoruz.Dilerseniz üzerine susam yada çörekotu  serpiştirebilirsiniz200 derecede  pişiriyoruz.

AFİYET  OLSUN…

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık kalem gibi sarmışsınız :)

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim.daha ince olabilirdi ama biraz aceleye geldi:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Ama nedense kızartması zararlı olduğundanmıdır nedir daha lezzetli benim için.ellerinize sağlik