Sayfalar

12 Şubat 2013 Salı

ACEMİ YAŞ PASTASI
   Hayatım da nerdeyse ilk defa yaş pasta yaptım.Yıllarca yaş pasta yapmayı gözümde öyle büyütmüşüm ki yapamam, olmaz ,tadı lezzetli görünüşü güzel olmaz diye hiç yapmamıştım.Blogla birlikte birçok şey gibi bunu da denemek istedim.Görüntü acemi olduğumu ele verse de tadı güzel olmuş.Deneyebilirsiniz. Bir de çok öyle detaylı uğraşmadım.Ama anladım ki gözümde büyüttüğüm birçok şey bunun gibi kolaylaşabiliyormuş.Yaşasın süper bir çıkarım oldu bu benim için.

MALZEMELER:
KEKİ İÇİN
4 yumurta
8 yemek kaşığı şeker
8 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya
1 bardak süt(kek piştikten sonra ıslatmak için)

ARA DOLGUSU İÇİN:
2, 5 bardak süt
4 yemek kaşığı şeker
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ ( margarinde olabilir)

ÜSTÜ İÇİN:
1 bardak süt
1 paket krem şanti

YAPILIŞI:

  Keki için yumurta ve şekeri mikserde iyice çırptım.Unu,kabartma tozunu ve vanilyayı da eleyerek karışıma döküp karıştırdım. Yağladığım kalpli tepsiye döktüm.Soğuk fırına 130 dereceye ayarlayıp 45 dakika kadar pişirdim.Soğuttum.

 Kek pişerken ara dolgusunu yaptım.Tencereye aldığım süte unu, şekeri koyup karıştırarak pişirdim.Kaynamaya başladıktan sonra tereyağını da koyup altını kapadım.Soğumaya bıraktım.

  Daha sonrada kremasını hazırladım.

  Soğuyan keki bıçakla  ikiye böldüm.Altta kalan kısma yarım bardak süt gezdirdim,Ara dolgu muhallebisini sürdüm.İkinci katı da koyup süt gezdirdim.En üstüne de kremayla süsledim.

AFİYET OLSUN.....

Hiç yorum yok: