Sayfalar

18 Şubat 2013 Pazartesi

ACEMİ BATON PASTA






ACEMİ BATON PASTA


ACEMİ BATON PASTA

İnanın bu da ilk denediğim pasta.Aslında sadece şekli benzediği için baton dedim tarifi yaş pasta  tarifinin aynı.Sadece ölçüleri az…

MALZEMELER:

PANDİSPANYASI İÇİN:
3 yumurta
6 yemek kaşığı şeker
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı kakao
1,5 su bardağı süt
sütün içine 1 tatlı kaşığı kahve
kabartma tozu
vanilya

ARA KREMASI:
1 paket çikolatalı puding
puding için gerekli olan sütten 1 bardak eksik süt

ÜSTÜ İÇİN:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt

YAPILIŞI:

Pandispanyası için yumurta ve şekeri iyice köpürene kadar çırpıyoruz.Unu,kakaoyu,kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek bu karışıma döküyoruz.Hepsini iyice karıştırıyoruz.Yağladığımız baton kek kalıbına döküyoruz.130 derecelik fırına  yavaş yavaş pişmesi için koyuyoruz.

 Pandispanya fırındayken ara kremasını hazırlıyoruz.Pudingin üstündeki süt miktarından bir bardak eksik  olacak şekilde  pişiriyoruz.

Üstü için de krem şantiyle sütü iyice çırpıp buzdolabına  kaldırıyoruz.

Pandispanya  piştikten sonra soğutuyoruz.Sonra ben üç kat olacak şekilde kestim,siz istediğiniz kat kadar kesin.En alt tabanı koyup bir yemek kaşığı kakao yada kahve  koyduğunuz sütten yarım bardak gezdirin.Ara kata pudingi yerleştirin,diğer katlara da aynı işlemi uygulayın.En üst katı koyup, sütünü gezdirdikten sonra krem şantisini sürüp üstüne istediğiniz meyveleri dilimleyin…

AFİYET OLSUN…


4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bence hiçte acemi işi olmamış,süper görünüyor..ellerine sağlık canım..

durutarifler dedi ki...

Hiçde acemi işi olmamış.
Kivilerin üstüne sıktıkların nefis bir görüntü vermiş.
Elllerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Yaşasın beni çok mutlu ettiniz.Teşekkürler.Arkadaşlar da tadını çok beğendiler hatta kekini hazır zannettiler.Çok mutluyumm.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim.İnanın çok mutlu oldum.Ayrıca(http://okuyorum-yorumoku.blogspot.com/) çok beğendim takibe aldım.selamlar.